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Progettare è cultura
Design is culture
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Valeria Bucchetti, una delle voci più autorevoli in Italia sul packaging design, ha raccolto in un libro idee e analisi che sapranno stimolare lintero settore.
Valeria Bucchetti, one of the most authoritative figures in Italy in packaging design, has gathered in a book ideas and studies destined to stimulate the entire sector.
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Considerazioni sull'acqua
Reflections on water
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Lo scorso marzo è stato assegnato lOPPack del mese ad Acqua Panna. Unoccasione, questa, per unimmersione nel mondo delle acque minerali.
Last March the OPPack Award of the month went to Acqua Panna. An opportunity to dive into the fascinating world of mineral water.
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Il packaging nel cuore
Packaging at the heart
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Creative è il salone internazionale dei fornitori dellindustria cosmetico-profumiera di BB Paris. A settembre vara la seconda edizione con 450 espositori, per la maggior parte attivi nel confezionamento, che si conferma comparto core della fiera. In buona compagnia
Creative is the cosmetic-perfumery industry suppliers international show of BB Paris. September will see the lthe second edition with 450 exhibitors, for the most active in packaging, that confirms itself as the core sector of the fair. In good company
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Mercato di bellezza
Beauty market
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Mercato interno dai consumi ridimensionati, export che traina la produzione: il quadro dellindustria cosmetica italiana e le ripercussioni sulla produzione di imballaggi.
A domestic market with consumption in decline and exports driving production. An overview of the Italian cosmetics industry and the repercussions on the production of packaging.
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Ideas&Trends
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Ready to use
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BELLEZZA Creative è il salone internazionale dei fornitori dellindustria cosmetico-profumiera che fa parte del polittico BB Paris. A settembre vara la seconda edizione con 450 espositori prenotati, contro i 354 dellanno scorso, per la maggior parte attivi nel confezionamento, che si conferma comparto core della fiera. In buona compagnia
E.P.
Terzisti, packaging, macchine, design e stile, espositori e POP. Questi i cinque settori in cui si articola la seconda edizione di Creative, salone internazionale dei fornitori di bellezza in programma da lunedì 11 a mercoledì 13 settembre prossimo al Parc des Expositions Paris Nord Villepinte. Insieme a Cosmeeting, Spa-Institut e al nuovissimo Ingredients (novità dellanno della rassegna parigina), va a comporre il polittico di fiere chiamato Beyond Beauty Paris e dedicato al comparto della bellezza.
Da sempre (la prima edizione era del 2003), limballaggio rappresenta un segmento forte della merceologia dellevento organizzato da Itec France con lintento «di offrire una sede unica per gli incontri e gli scambi, un teatro dellespressione delle tendenze e dellinnovazione per la bellezza internazionale a Parigi», come dichiara il presidente David Bondi. Lo testimoniano non solo i numeri, ma anche il calibro delle aziende che hanno aderito alla manifestazione, fra cui figurano Rexam, Bormioli Rocco, Saint Gobain Vg, M&H, Edelman/Spic, Gamma Croma, Tecnocosmesi, accanto a nuovi arrivi come Alcan, Cartondruck, Emsar, Spinnler, Bcm...
Al centro del salone Creative, il programma di iniziative Cosmatch permetterà a una cinquantina di fornitori di esprimersi e comunicare i propri plus in modi diversi. Fra laltro, ciascuno di essi beneficerà di unesposizione su misura, comprendente uno stand e un calendario di appuntamenti organizzati in anticipo, con dei committenti (questanno il loro numero oscilla fra i 100 e i 150) rappresentativi dei principali marchi sul mercato.Per questa edizione gli organizzatori attendono circa 20.000 visitatori, per un rientro dalle vacanze estive allinsegna della bellezza e degli affari.
E della creatività.
I forum del BB Lab e i convegni
Laboratorio di idee e progetti, dedicato alla progettazione e al coordinamento di animazioni nellambito di Creative, Beyond Beauty Lab torna a proporsi come interfaccia fra tecnici, grafici e marketer del settore.
Il suo obiettivo principale consiste nella valorizzazione della diversità delle soluzioni proposte dai fornitori di bellezza, vissuta come patrimonio da far vivere e da condividere, attraverso il programma di incontri BEAUdiversiTE© (www.beyondbeautylab.com).
In questo contesto, i fornitori di bellezza di tutti i settori (ingredienti per trattamenti e cosmetici, coloranti, fragranze, carte, pigmenti, materie plastiche, componenti dimballaggio ecc.) avranno dunque lopportunità di valorizzare il proprio contributo allevoluzione del settore di riferimento, in particolare sul piano dellinnovazione.
Accanto agli incontri del BB Lab si svolgeranno, inoltre, le conferenze progettate dalla Federazione francese delle Industrie Profumiere (FIP), da Itec France e da una selezione di professionisti del comparto, per rendere note le macro tendenze che influenzano il mercato.
Il comitato organizzatore ha individuato 5 cicli di argomenti, relativi a packaging, regolamentazione, ricerca di nuovi materiali, buone pratiche di fabbricazione e sviluppo, trasversalità degli approcci e delle soluzioni.
La collaborazione fra Itec France e FIP è uno degli assi portanti del salone parigino, che può ora contare sullattiva collaborazione della potente categoria del profumieri a vari livelli.
Un buon esempio della portata dellaccordo riguarda la lotta alla contraffazione e, dunque, la tutela dei prodotti di marca, a cui FIP contribuisce direttamente, mettendo in campo la propria competenza giuridica e la conoscenza del mercato.
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Fairs
Packaging at the heart
BEAUTY - Creative is the cosmetic-perfumery industry suppliers international show that is part of the BB Paris polyptych. September will see the launch of the second edition with 450 exhibitors having booked space, this against the 354 of the year previous, for the most active in packaging, that confirms itself as the core sector of the fair. In good company
. E.P.
Subcontractors, packaging, machines, design and style, showcases and POPs. These the five sectors of the second edition of Creative, international beauty suppliers show scheduled Monday 11th to Wednesday 13th September next at the Parc des Expositons Paris Nord Villepinte. Along with Cosmeeting, Spa-Institute and the brand new Ingredients (new feature of the year in the Paris review), Creative goes to make up the polyptych of fairs called Beyond Beauty Paris and dedicated to the beauty sector.
As ever (the first edition was in 2003), packaging constitutes a strong merchandise segment at the event, organized by Itec France with the intent of offering a unique venue for encounters and exchanges, a theatre for expressing trends and innovation for international beauty in Paris, as president David Bondi declares. This is not only borne witness to by the numbers but by the calibre of the concerns that have joined the show, that feature among others Rexam, Bormioli Rocco, Saint Gobain Vg, M&H, Edelman/Spic, Gamma Croma, Tecnocosmesi, alongside newcomers such as Alcan, Cartondruck, Emsar, Spinnler, Bcm...
At the centre of Creative, the Cosmatch program of undertakings will allow some fifty suppliers to express themselves and communicate their own plus-points in various ways. Among other features, each will be able to avail themselves of a measured exposition comprising a stand and a calendar of encounters organised in advance with contractors (from 100 to 150 this year) representing the main brands on the market.
For this edition the organizers expect around 20,000 visitors, offering a return from the summer holidays to an atmosphere of beauty and business. And with creativity.
The BB Lab forum
and conventions
Workshop of ideas and projects, dedicated to the design and the coordination of events at Creative, Beyond Beauty Lab is back to offering itself as an interface between technicians, graphic artists and marketers of the sector. Its main objective consists in valorising and best exploiting the diversity of the solutions offered by beauty suppliers, seen as a wealth to be experienced and shared, this through the program of BEAUdiversiTE© (www.beyondbeautylab.com) encounters.
Here beauty suppliers from all sectors (ingredients for treatments and cosmetics, colorings, fragrances, paper, pigment, plastics, packaging components etc.) will be given the opportunity of spotlighting their own contribution to the evolution of their segment, this particularly in terms of innovation.
Alongside the BB Lab encounters one has the conferences planned by the French Federation of Perfume Industries (FIP), by Itec France and by a selection of professionals from the segment to show the macro trends influencing the market.
The organising committee has chosen 5 subject cycles, covering packaging, rulings, the study of new materials, good manufacturing and development practises, and the transversal nature of approaches and solutions.
The cooperation between Itec France and FIP is one of the supporting structures of the Paris show, that can count on the active cooperation of the powerful perfumery association at various levels. A good example of the extent of the agreement concerns the combating of counterfeiting and hence, the protection of the brand product, to which the FIP will contribute directly, fielding its own legal skills and knowledge of the market.
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