|
|
|
|
Un mondo di Cosmoprof
A Cosmoprof world
|
Cosmoprof-Expobeauty (2-5 marzo, Mosca), Cosmopack (6-9 aprile, Bologna) e, da Unipro, i dati sullexport della bellezza Made in Italy.
Cosmoprof-Expobeauty (2-5 March, Moscow), Cosmopack (6-9 April, Bologna) and, by Unipro, the latest figures on the exports of Italian beauty products.
|
Buone premesse
Good premises
|
Hispack di Barcellona: una fiera che cresce
in quantità e qualità.
Hispack in Barcellona: A fair that is growing in quantity and quality.
|
News
|
|
|
|
|
INCONTRI A BARCELLONA Una fiera che cresce in quantità e qualità, un Paese dinamico con uneconomia che corre a pieni giri, e (aggiungiamo noi) una città capace di accogliere e ammaliare i visitatori: lottimismo intorno al prossimo Hispack sembra davvero motivato. A.S.
Hispack, il Salone Internazionale dellImballaggio che si terrà a Barcellona dal 27 al 31 marzo 2006, rappresenta la porta daccesso non solo al mercato spagnolo del packaging, ma anche delle sue zone dinfluenza (Portogallo, area mediterranea e America Latina). Unoccasione interessante, visto che la stessa Spagna rappresenta da sola uno dei mercati più dinamici in Europa: la sua industria dellimballaggio, nel complesso, vale infatti 9 miliardi di euro/anno ed è sostenuta sia dallaumento dei consumi domestici, sia dalla crescente presenza delle aziende spagnole sui mercati internazionali.
Numeri e percorsi - Lo scorso ottobre, a circa cinque mesi dallinaugurazione, erano già più di 51.000 i metri quadrati netti prenotati (+9,2% rispetto al 2003) e 700 gli espositori diretti (114 stranieri di cui 42 italiani, la compagine più nutrita).
Gli organizzatori di Fira de Barcelona, tuttavia, si aspettano 800 espositori, in rappresentanza di oltre 2.600 aziende; del resto, se il ritmo con cui si registrano le nuove adesioni continuerà ad essere così sostenuto, la crescita degli espositori dovrebbe attestarsi intorno al 10%, e lo spazio prenotato farebbe un balzo del 15.
Il Salone si snoderà attraverso i padiglioni 1 (pubblicità sul punto vendita, servizi, materie prime, prodotti e macchine di confezionamento), 2 (macchine di processo e confezionamento, recupero e riciclo) e 3 (imbottigliamento, etichettatura, logistica e movimentazione) del quartiere fieristico di Gran Via.
Il calendario - Nel ricco programma di conferenze, si distingue il Primo Incontro Hispack sulla Ricerca e lo Sviluppo nellImballaggio (28 e 29 marzo).
Ricordiamo poi LiderPack2006, i premi spagnoli del settore imballaggio e pubblicità POP. Altro appuntamento è la mostra Food&Pack, sui benefici introdotti dal packaging nel mondo dellalimentazione. Inoltre, sarà presentata ledizione aggiornata del Libro Bianco dellImballaggio, dedicato al mercato spagnolo. Hispack, infine, accoglierà uno degli incontri nel programma della Commissione Europea Al-Invest, con un centinaio daziende europee e sudamericane.
Registrazione on line - I visitatori possono accreditarsi sul sito www.hispack.com. Il servizio, disponibile nellambito del sistema Firakey, consente agli addetti ai lavori di ricevere laccredito via posta, prima di recarsi in fiera, senza perciò il rischio di inutili code durante Hispack. Coloro che si sono registrati on line possono inoltre consultare e modificare i loro dati, controllare liter dellaccredito ecc.
|
|
Good premises
EVENTS AT BARCELONA - A fair that is growing in quantity and quality, a dynamic country with an economy that is running full rate, and (we add) a city capable of welcoming and charming visitors: the optimism surrounding the coming Hispack truly appears to be motivated. A.S.
Hispack, the International Packaging Show taking place at Barcelona between the 27th and the 31st of March 2006, is a window of opportunity not only for the Spanish packaging market, but also for that of countries under Spanish influence (Portugal, the Mediterranean area and Latin America). This is important, as the Spanish market is one the most dynamic in Europe: its packaging industry is in fact worth 9 billion Euros/year and is sustained both by its domestic consumption and the expansion of Spanish concerns on the international market.
Statistics and pathways - Last October, around five months before the inauguration, over 51,000 square metres had already been reserved (+9.2% compared to 2003), with 700 direct exhibitors (114 foreign exhibitors, including 42 from Italy, forming the largest team). All the same the organizers of Fira de Barcelona expect to draw 800 direct exhibitors, representing over 2,600 companies. Should the booking rate continue, Hispack should register important increases in numbers of exhibitors and booked space, which the organizers estimate at being around +10% and +15% respectively. The Show unfolds with hall 1 (advertising on POP, services, raw materials, packaging products and machines), hall 2 (processing and packaging machinery, recovery and recycling) and hall 3 (bottling, labeling, logistics and conveying) forming the Gran Via trade fair quarter.
The program - The full conference program features the First Hispack Meeting on Packaging Research and Development (28th and 29th of March). LiderPack2006 is not to be forgotten, featuring Spains prizes in the POP advertising and packaging sector.
Another event is the Food&Pack display, presenting the advantages of packaging in the world of food. There will also be the updated edition of the White Paper on Packaging, dedicated to the Spanish market. Lastly, one of the scheduled Al-Invest European Commission meetings will also take place at Hispack, involving around a hundred European and South American concerns.
On-line registration - Visitors can book on-line for Hispack at www.hispack.com. This service, available through the Firakey system, enables trade visitors to receive their booking via regular post prior to the trade fair. This avoids queuing during Hispack. Visitors who have registered via this system can consult and alter the data provided. At the same time, they can check the current status of their booking (pending, sent, delivered, to be collected in situ), application date, date posted etc.
|